8 Ağustos 2018 Çarşamba

Lazarus (Kurulum)


Lazarus projesinin kurulum dosyalarını kendi sitesinden indirebilirsiniz. Her yıl bir kaç minor versiyon çıktığını düşünürsek en son sürümünü internetten indirmeniz gerekli.

İndirme linkine burayadan ulaşabilirsiniz.

Lazarus için tavsiye edilen PC özellikleri Core-Duo , 1GB Ram ve 1-2GB Hdd alanı yeterli olacaktır. Kurulum dosyası çalıştırıldıktan sonra şu adımlar takip edilmelidir.

1.Adım: Next düğmesi tıklanır.

                       

2.Adım: Kurulum yapılacağı disk alanı belirlenir. Next düğmesiyle bir sonraki adıma geçiş yapılır.

                          

3.Adım: Hangi paketlerin kurulacağı belirlenir (Full Install olarak seçilmelidir). Next düğmesiyle bir sonraki adıma geçiş yapılır.

                          

4.Adım: Kısayol adı belirlenir. Next düğmesiyle bir sonraki adıma geçiş yapılır.

                         

5.Adım: Gelen pencerede Install düğmesi tıklanır.

                         


6.Adım: Lazarus kurulumu tamamlandıktan sonra ilk çalıştırma esnasında IDE dili Türkçedir. Bunu değiştirmek için Araçlar menüsündeki Options (Seçenekler) seçilir.

                            
                          
7.Adım: Gelen ekrandaki seçeneklerden Masaüstü kısmındaki dil seçeneğinden değiştirilebilir.

                          


8.Adım: Bu işlemden sonra yazılım yeniden başlatılmalıdır.

                                              



Kaynakça
http://www.lazarus-ide.org/
http://mehmetulukaya.users.sourceforge.net/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder