19 Ağustos 2014 Salı

SLAX LİNUX Kurulum

SLAX LİNUX Kurulum
İşletim sistemimiz tamamen ücretsiz olup https://www.slax.org/tr/ adresinden indirmeler sekmesinden indirilebilmektedir. Buradan bize lazım olan Slax’ımızı indiriyoruz (bilgisayarımıza uygun ve istediğimiz dilde olanı).
İndirme işlemi tamamlandıktan sonra sonra usb belleğimizi biçimlendirmemiz gerekiyor. Hızlı biçimlendir seçeneğindeki onayı kaldırırsak daha sağlıklı bir işlem olacaktır. Ama bu işlem yaklaşık olarak yarım saat kadar sürecektir. İndirdigimiz işletim sistemimiz sıkıştırılmış olarak bir klasör içinde olacaktır. Winrar veya benzeri bir program ile dosyalaramızı açtıktan sonra usb belleğimize Slax klasörü adı altında gönderelim.











Slax’ı usb belleğe gönderdikten sonra Slax>boobt>bootinst yolunu takip ediyoruz.
Burada bootinst adında windows toplu İş dosyasına çift tıklıyoruz. Karşımıza bir isteği gelecektir. Gelen bu istekte evet butonuna tıklıyoruz. Yaklaşık 5 saniye süren düzenlemelerden sonra İşletim sisteminin kurulumu tamamlanmış oluyor. Ve karşımıza aşağıdaki görüntü geliyor.

Bu ekran geldikten sonra herhangi bir tuşa basıyoruz ve usb belleğimize işletim sistemi kurma tamamlanmış oluyor.
Daha sonra kullanacağımız bilgisayarı usb ye boot ediyoruz. Ve ubs yi takıp bilgisayarımızı açtığımızda usb ye yüklü olan işletim sistemimiz hazır.



        


SLAX LİNUX Tanıtım için aşağıdaki linke tıklayın


SLAX LİNUX Kullanım için aşağıdaki linke tıklayın

http://aibu-acik-kaynak.blogspot.com.tr/2014/08/slax-linux-kullanm.html                                                                                            




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder