26 Ağustos 2014 Salı

Inkscape Kullanımı

Inkscape grafik programını açtığımızda karşımıza ilk olarak aşağıdaki gibi bir ekran gelir.



Tuval üzerinde gezinmek için Ctrl + Yön Tuşları ya da Shift ve Fare tekerleği kullanılır.

Inkscape araçları

Soldaki dikey araç çubuğu InkScape çizim ve düzenleme araçları göstermektedir. Bu araç çubuğu çalışmamıza istediğimiz şekilleri eklemeyi, yazı yazma vb. işlemleri yapmamızı sağlar.


Belgeleri oluşturma ve yönetme
Yeni bir boş belge oluşturmak için File > New basın veya Ctrl + N  tıklayın. Var olan SVG belgeyi açmak için kullanın File > Open ya da ( Ctrl + O ) tıklayın. Kullanım kaydetmek için File > Save ya da (Ctrl + S )veya Save As ( Shift + Ctrl + S ), yeni bir isim altında kaydetmek için. 
Inkscape her belge için ayrı bir belge penceresi açılır. Sen (örneğin pencere yöneticisini kullanarak aralarında gezinebilirsiniz Alt + Tab ),veya Inkscape kısayolu kullanabilirsiniz Ctrl + Tab Tüm açık belge pencereleri aracılığıyla olacak döngüsü. 
Şekiller oluşturma
Araç çubuğu (ya da basın olarak Dikdörtgen aracının üzerini tıklayın F4 ) yeni ve boş bir belge veya burada ya tıklayın-ve-sürükle: 

Gördüğünüz gibi, varsayılan dikdörtgen bir siyah, mavi gelip inme (taslak), ve tam opak. Biz aşağıda nasıl değiştirebileceğinizi göreceksiniz. Diğer araçlar ile aynı zamanda elips, yıldız ve spiraller oluşturabilirsiniz:

Çoklu Seçimleri
Sen aynı anda nesnelerin herhangi bir sayı seçebilirsiniz Shift + tıklayın onları ing. Ya da olabilir sürüklemek seçeneğini seçmeniz gerekir nesnelerin etrafında; Bu denir rubberband seçimi. (Boş bir alana sürükleyerek zaman Seçici rubberband oluşturur; bastığınızda, ancak Shift. Inkscape, her rubberband yaratacak sürüklemeye başlamadan önce) Uygulama aşağıdaki şekillerin üçünü seçerek:




Gruplama
Aşağıda, soldaki üç nesnenin bağımsızdır; Sağdaki aynı üç nesneler gruplandırılmıştır. Grup sürükleyin çalışın.



Bir grup oluşturmak için, bir veya daha fazla nesne seçin ve basın Ctrl + G . Bir veya daha fazla gruplar grubunu çözmek için, onları seçin ve basın Ctrl + U. Gruplar kendilerini tıpkı diğer nesneler gibi, gruplandırılmış olabilir; recursive gruplar keyfi derinliğe kadar gidebilir. Ancak, Ctrl + U sadece seçimdeki gruplandırma üst düzey gruptan çıkarır; basmanız gerekir, Ctrl + U derin bir grup-grup-içi gruplamak tamamen istiyorsanız tekrar tekrar yapın.
Dolgu ve İnme
Bir nesneyi seçtiğinizde, renk seçici mevcut dolgu ve kontur görüntülemek için güncellenir (birden fazla seçilen nesneler için, iletişim onların gösterir ortalama rengi). Bu örnekleri ile oynayın veya kendi oluşturun:



İnme boya sekmeyi kullanarak kaldırabilirsiniz inme nesnenin (taslak), ya da herhangi bir renk veya saydamlık atamak:

Son sekme, Kontur stili, genişliğini ve inme diğer parametreleri ayarlamanızı sağlar:

Son olarak, yerine düz renk, kullanabilirsiniz geçişlerini doldurur ve / veya vuruş için:

Degrade düz renk geçtiğinizde, yeni oluşturulan degrade opak saydam olacak, bir önceki düz renk kullanır. Degrade aracı (geçiş Ctrl + F1 sürükleyin) degrade kolları degrade yönünü ve uzunluğunu tanımlayan çizgileri ile bağlı kontrolleri -. Degrade kolları herhangi seçildiğinde (mavi vurgulanmış), Dolgu ve Kontur iletişim bu renk yerine, tüm seçilen nesnenin rengi idare belirler.
Çoğaltma, hizalama, dağıtım
En yaygın işlemleri biridir çoğaltarak bir nesne ( Ctrl + D ). Yinelenen tam olarak orijinal üstüne yerleştirilir ve seçili, böylece fare veya ok tuşları ile onu alıp sürükleyebilirsiniz. Uygulamada, bu siyah kare kopya ile çizgi doldurmaya çalışın:
Hizala iletişim burasıdır (Ctrl + Shift + A ) yararlıdır. Tüm kareler (Seç Shift + tıklayın (düğme araç ipuçlarını okuyun) düğmesine ardından "nesneleri eşit arasındaki yatay boşlukları olun", ya da rubberband sürükleyin), iletişim kutusunu açmak ve "Merkezi yatay eksende" düğmesine basın. Nesneleri artık düzgün hizalanmış ve equispacedly dağıtılır. İşte diğer bazı uyum ve dağıtım örnekler:
Alt yolu ve birleştirme
Bir yol, bir nesne birden fazla içerebilir Subpath. Alt yol birbirine bağlı bir düğüm dizisidir. (Bir yol, birden fazla Subpath, varsa nedenle, tüm düğümlere bağlı değil.) Sol Aşağıda, üç alt yolu, tek bir bileşik yol aittir.



Inkscape yapabilirsiniz birleştirin bileşik yolun (içine yolları Ctrl + K ) ve Parçala ayrı yollara (içine bir bileşik yol Shift + Ctrl + K ). Yukarıdaki örnekler üzerinde bu komutları deneyin. Bir nesne sadece bir dolgu ve kontur olabilir beri, yeni bir bileşik yol ilk stili (düşük z için) nesne kombine olarak alır.
Eğer dolgu ile örtüşen yolları birleştirmek, genellikle dolgu yolların çakıştığı yerlerde kaybolur:
Bu onları delikleriyle nesneleri oluşturmak için en kolay yoludur. Daha güçlü yol komutları için aşağıdaki "Boole işlemleri".
Yoluna dönüştürme
Herhangi bir şekil veya metin nesnesi olabilir yoluna dönüştürülür ( + Ctrl + C Shift ). Bu işlem nesnenin görünümünü değiştirmek ancak (örneğin bir dikdörtgenin köşeleri yuvarlak veya artık metni düzenleyemezsiniz) kendi türüne özgü tüm yetenekleri kaldırır değildir; Bunun yerine, şimdi onun düğümleri düzenleyebilirsiniz. Sola bir bir şekil tutulur ve doğru bir yola dönüştürülür - İşte iki yıldız vardır. Düğüm aracı geçmek ve seçildiğinde düzenlenebilirliklerini karşılaştırın:
Boole işlemleri
Yol menüsündeki komutları kullanarak iki veya daha fazla nesneyi birleştirmek izin boolean operasyonları:
Bu komutların klavye kısayolları Boole işlemlerinin aritmetik analogları (sendika, fark çıkarma olduğunu vs ektir) değiniyor. Fark ve Dışlama komutlar sadece iki seçilen nesnelere uygulayabilirsiniz; diğerleri seferde nesnelerin herhangi bir sayıda işleyebilir. Sonuç her zaman alt nesnenin tarzı alır.
Ankastre ve Başından

Inkscape genişletebilir ve sözleşme ölçekleme tarafından değil, aynı zamanda değil sadece şekiller dengelemek her noktada yoluna dik olarak değiştirmesiyle yani, bir nesnenin yolunu,. İlgili komutlar denir Ankastre ( Ctrl + ( ) ve Outset ( Ctrl +) ). Aşağıda gösterilen orijinal yolu (kırmızı) ve orijinal yolları inset veya başından bir sayıdır:

Düz Ankastre ve Outset komutları (henüz bir yol değilse yoluna orijinal nesneyi dönüştürme) yolları üretmek. Genellikle, daha uygun olduğunu Ofset Dinamik ( Ctrl + J (bir şeklin sapa benzer) bir sürüklenebilir kulplu bir nesne oluşturur) ofset mesafesini kontrol. Bir fikir edinmek için, aşağıdaki nesneyi seçin düğüm aracına geçmek ve onun kolu sürükleyin:
Böyle bir dinamik ofset nesne tekrar tekrar ofset mesafesini değiştirdiğinizde "aşağılamak" değil yani, orijinal yolu hatırlar. Eğer artık ayarlanabilir olması gerekmez, her zaman yoluna geri bir ofset nesneye dönüştürebilirsiniz.
Sadeleştirme
Ana kullanımı kolaylaştıran komutu ( Ctrl + L ) ise bir yolda düğüm sayısını azaltarak şeklini korur. Bu araç zaman gerekli olandan daha fazla düğüm oluşturur, bu durum Kalem aracı tarafından oluşturulan yolları için yararlı olabilir. Aşağıda, serbest aracı tarafından oluşturulan gibi sol şekil ve doğru bir basitleştirilmiş bir kopyasıdır. Basitleştirilmiş bir ve pürüzsüz (o düğüm aracı ile çalışmak çok daha kolay olduğu anlamına gelir) 17 sahipken özgün yolu, 28 düğüm vardır.

Serbest vuruşları yumuşatma yanı sıra, kolaylaştırın çeşitli yaratıcı efektler için kullanılabilir. Genellikle, özgün formun serin hayat gibi genellemeler oluşturur sadeleştirme bazı miktarda sert ve geometrik faydaları bir şekil - keskin köşeler erime ve bazen de şık ve bazen düz komik, çok doğal bozulmaları, tanıtılması.


Oluşturma Metin
Inkscape uzun ve karmaşık metinleri oluşturma yeteneğine sahiptir. Ancak, aynı zamanda vb başlık, afiş, logo, diyagram etiketler ve başlıklar, Bu bölümde InkScape metin yetenekleri içine çok temel bir giriş olarak küçük metin nesneleri oluşturmak için oldukça uygun.
Bir metin nesnesi oluşturma Metin aracı (geçiş gibi basit F8 ) belgede yere tıklayıp, ve metin yazarak.Font ailesini, stilini, boyutunu ve hizalamasını değiştirmek için, Metin ve Yazı iletişim kutusunu (açmak Shift + Ctrl + T ). (Özellikle, bu sekme as-you-tipi yazım denetimi destekler), bazı durumlarda, sağ tuval üzerinde düzenleyerek daha uygun olabilir - bu iletişim ayrıca seçili metin nesnesi düzenleyebileceğiniz bir metin giriş sekmesi vardır.
Diğer araçlar gibi, Metin aracı kendi türündeki nesneleri seçebilirsiniz - metin seçmek ve (bu paragraf gibi) herhangi bir mevcut metin nesnesindeki imleci için tıklayabilirsiniz -so nesneleri.
Metin tasarımında en yaygın işlemleri biri harf ve çizgiler arasındaki mesafeyi ayarlıyor. Her zaman olduğu gibi, Inkscape, bunun için klavye kısayolları sağlar. Metin düzenlerken, Alt + < ve Alt +>tuşlarına değiştirmek harf aralığı geçerli yakınlaştırma 1 piksel hat değişikliklerin toplam uzunluğu (Seçici aracı nerede aynı karşılaştırmak, böylece bir metin nesnesinin mevcut hattı tuşları) piksel büyüklükte nesne ölçekleme yapmak. Bir metin nesnesi olarak yazı tipi boyutu varsayılan büyükse bir kural olarak, büyük olasılıkla varsayılan biraz daha sıkı harf sıkma yararlanacaktır. İşte bir örnek:
Sıkılır varyant bir başlık olarak biraz daha iyi görünüyor, ama yine de mükemmel değil: harfler arasındaki mesafeler üniforma değil, örneğin "a" ve "t", birbirinden çok uzak "t" ve "i" çok yakın durumdalar . (Büyük font boyutları özellikle görünür) böyle kötü Kerns miktarı yüksek kaliteli olanlar daha düşük kaliteli yazı tipleri daha fazladır; Ancak, herhangi bir metin dizesi ve herhangi bir yazı tipi muhtemelen karakter aralığı ayarlamalar yararlanacak harf çiftleri bulabilirsiniz.
Inkscape bu ayarlamalar gerçekten kolaylaştırır. Sadece kusurlu karakterler ve kullanımı arasındaki metin düzenleme imleci hareket ettirmek için Alt + oklar sağ imlecin harfleri taşımak için. Burada yine aynı başlık, görsel üniforma yazmak konumlandırma manuel ayarlamalar ile bu kez:
Yatay harfleri değişen ek olarak Alt + Sol veya Alt + Sağ , ayrıca kullanarak dikey taşıyabilirsinizAlt + Yukarı veya Alt + Aşağı :




Tabii ki sadece yolu (metninizi çevirebiliriz Shift + Ctrl + C ) ve düzenli yol nesneler olarak harfleri taşıyın. Ancak, çok daha uygun metni olarak tutmak için - bu düzenlenebilir kalır, sen Kerns ve boşluk çıkarmadan farklı yazı tipleri deneyebilirsiniz, ve kaydedilen dosyada çok daha az yer kaplıyor. "Metin metin olarak" yaklaşımına tek dezavantajı bu SVG belgeyi açmak istediğiniz herhangi bir sistemde yüklü orijinal yazı olması gerekir olmasıdır.
Mektup aralığına benzer, ayrıca ayarlayabilirsiniz satır aralığı çok satırlı metin nesneleri. Ctrl + Alt + < ve Ctrl + Alt +> alana bu yazının herhangi bir paragrafta tuşları içeri veya dışarı böylece mevcut zoom 1 piksel metin nesnesi değişiklikleri toplam yükseklik. Selector gibi, presleme Shift herhangi bir boşluk veya kısayol karakter aralığı Shift olmadan 10 kat daha büyük bir etki oluşturur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder