19 Ağustos 2014 Salı

Inkscape Kurulum ve Arayüz


INKSCAPE KURULUM

1.      ADIM
İlk olarak programın exe haline çift tıklayarak kurulumu başlatıyoruz.

2.      ADIM
Karşımıza gelen pencereden programı desteklenen hangi dil seçeneği ile kullanmak istiyorsak onu seçip OK tuşuna tıklıyoruz.





3.      ADIM
Karşımıza gelen pencereden Next butonuna tıklıyoruz.




4.      ADIM
Karşımıza gelen pencereden Next butonuna tıklıyoruz. Bu pencerede lisans sözleşmesiyle ilgili bilgiler yer almaktadır.



5.      ADIM
Yüklemek istediğimiz Inkscpe özellikleri seçilerek Next butonuna tıklanır.




6.      ADIM
Programın bilgisayarımızda nerede kurulacağını seçiyoruz. Programın kurulması için minimum gerekli alanın olup olmadığı kontrol ediliyor. Install butonunu tıklayarak kurulum işlemine devam edilir.


7.      ADIM
Kurulum işlemi devam ediyor.



8.      ADIM
Next butonuna tıklayarak kuruluma devam ediyoruz.













9.      ADIM
Finish butonuna tıklayarak kurulumu bitiyoruz.




INKSCAPE ARAYÜZ TANITIMI


 Ø  Programı ilk olarak çalıştırdığımızda ilk olarak karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran gelir. Gelen pencere bizim çalışma ekranımızdır. Yeni bir çalışma yapacağımız zaman kullanırız.



 Ø  Yeni çalışma sayfası açmak, daha önceden çalıştığımız dosyayı veya resim dosyasını açmak, yaptığımız çalışmayı kaydetmek, çalışmayı yazdırmak, dosya özeliklerini ayarlamak için File Menüsü kullanılır.

 

 Ø  Dosya içinde kes, kopyala, yapıştır, geri al, ileri al, yaptığımız işlemlerin geçmişini görme gibi işlemler için Edit menüsü kullanılır.

 

 Ø  Sayfanın ekran ayarları için View menüsü kullanılır.

 

 Ø  Dosya üzerinde farklı katmanlarda çalışmak ve katman ayarlarını yapmak için Layermenüsü kullanılır.

 

 Ø  Dosyaya eklediğimiz nesnelerle ilgili ayarlamaları yapmak için Objectmenüsü kullanılır. 


 Ø  Dosya üzerine eklediğimiz metin ayarlamaları için Text menüsü kullanılır.


 Ø  Dosya üzerinde filtreleme işlemleri için Filters menüsü kullanılır.

s

 Ø  Inkscape dosya uzantıları için Extensions menüsü kullanılır.



 Ø  Yardım için Helpmenüsü kullanılır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder