26 Ağustos 2014 Salı

SLAX LİNUX Kullanım

SLAX LİNUX Kullanım
Slax Linux kullanımı ağırlıklı olarak terminal ekranında komut kullanılan Linux tabanlı işletim sistemidir.

Masaüstü dizaynı ve birçok yönüyle Windows alışkanlıklarına ters düşmemektedir. 

Masaüstünün ekran görüntüsü yukarıdaki gibidir. Sol alt kısımda başlat menüsü bulunmaktadır. Başlat menüsü ve görev çubuğu belirttiğimiz gibi alışkanlıklara ters düşmemektedir.
Görev çubuğunda ilk olarak gördüğümüz terminal simgesidir işletim sistemimizi kurduğumuzda otomatik olarak gelmektedir. Birçok işlemimizi komutlarımız ile buradan yapabilmekteyiz.

Yanında aynı biçimde kurulum ile birlikte gelen tarayıcımız Firefox bulunmaktadır. Firefox bize internet ile erişim imkanı tanıyan birçok işletim sistemi için versiyonları bulunan oldukça kullanışlı bir tarayıcıdır.
Tarayıcımızdan sonra açık bulunan işlemler üst üste iki tanen olmak üzere sıralı bir şekilde durmaktadır. Açık işlemlerin hemen ardından işletim sistemimize kullanıcılar tanımlayabileceğimiz bir kısayol bulunmaktadır burada istediğimiz kadar kullanıcı tanımlayabiliyoruz ve bu kullanıcılara şifre verebiliyoruz.

Kullanıcı girişinin yanında ise çok kullanışlı bir dil seçenekleri bulunmaktadır. Daha önceden kullandığımız dilleri aklında tutuyor ve simgeye her tıklamada dili hızlı bir biçimde değiştiriyor.
Bir yanında ise ses yüksekliğini ve sesle ilgili diğer ayarları yapabileceğimiz kısayolumuz bulunmaktadır.


En son olarak da görev çubuğunun en sağında takvim saat bulunmaktadır 
Başlar menümüze geldiğimizde Klavyemizdeki Başlat tuşu burada bir işlev sahibi değildir. Başlat menüsü içinde Ye imleri ,Uygulamalar, Bilgisayar, Son Kullanılanlar ve Çık menüsü, ve arama çubuğu bulunmaktadır.
İşletim sistemimizin içinde birkaç oyun , büyüteç, PDF okuyucu, medya player, Gelişmiş metin belgesi vb. gibi programlar yüklü olarak gelmektedir ve istediğimiz başka uygulamarıda Slax’ın kendi sitesi içinde Modüles sekmesi altında indirebiliriz.




SLAX LİNUX Tanıtım için aşağıdaki linke tıklayın

http://aibu-acik-kaynak.blogspot.com.tr/2014/08/slax-linux-tantm_12.html

SLAX LİNUX Kurulumu için aşağıdaki linke tıklayın

http://aibu-acik-kaynak.blogspot.com.tr/2014/08/slax-linux-kurulum-isletim-sistemimiz.html





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder