20 Mart 2018 Salı

ORACLE VirtualBox (Tanıtım)

ORACLE VirtualBox 


VirtualBox Sun firması tarafından geliştirilen Sun firmasını Oracle’ın satın almasıyla Oracle’ın çatısı altında olan x86 bit mimarisine uygun açık kaynak kodlu kullanılan bilgisayarın işletim sistemi üzerinde diğer işletim sistemlerini sanal olarak çalıştırmaya yarayan oldukça başarılı profesyonel bir sanallaştırma çözümüdür.


Bu sanal platform sayesinde kullanılmakta olan işletim sistemi üzerinde birden fazla işletim sistemi çalıştırılır. Örneğin kullandığınız işletim sistemi Windows ve Windows üzerinde Linux çalıştırmak istiyorsunuz veya kullandığınız işletim sistemi Linux üzerinde Windows çalıştırmak istiyorsunuz ya da Windows üzerinde Windows un başka bir sürümünü çalıştırmak istiyorsunuz Virtualbox yazılımı kullanılarak çalıştırılır.



Virtual Box sistem gereksinimleri

  •  X86 bit donanım Intel ya da AMD işlemci
  • Çalıştıracağınız işletim sistemine bağlı olarak minimum 512 MB Ram ya da daha fazlası
  • VirtualBox kurulumda hard disk de 30 MB yer kaplıyor, kurulacak sanal işletim sisteminin gereği kadar da hard disk de boş yer olmalı.

Oracle VM VirtualBox Desteklediği Platformlar



Platformlar

32 bit
64 bit

Windows

        +

Mac OS X (64 bit)

-
+
Solaris 10 5/08 ve sonrası veya Solaris 11 (64 bit)

-
+
Linux Platformları


Ubuntu 17.04 (Zesty) / Ubuntu 17.10 (Sanatsal)

+
+
Ubuntu 16.10 (Yakkety)

+
+
Ubuntu 16.04 (Xenial)

+
+
Ubuntu 14.04 (Güvenilir), 14.10 (Ütopik), 15.04 (Canlı)

+
+
Debian 9.0 (Stretch)

+
+
Debian 8.0 (Jessie)

+
+
Debian 7.0 (Wheezy)

+
+
openSUSE 13.2 / 42.1

+
+
Fedora 26

+
+
Fedora 25

+
+
Oracle Linux 7 / EL7

-
+
Oracle Linux 6 / EL6

+
+
Oracle Linux 5 / EL5

+
+

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder