6 Haziran 2016 Pazartesi

FreeFileSync ile Dosya Eşitleme



Bugün FreeFileSync ile dosya eşitlemeye bakacağız. Ben PHP ile yazdığım projelerin her zaman bir yedeği elimde olsun diye "C:\wamp\www" de yer alan "kitapsatisevi" adlı klasörü "D:\projelerim" adlı klasöre aktarılmasını, C de yaptığım bir değişikliğin de D ye yansımasını istiyorum, ki İşletim Sistemi çökse bile proje dosyalarımı kaybetmemiş olayım.











1- Şimdi Programımızı çalıştıralım ve ekrana gelen penceredeki orta kısımda hangi klasörü aktaracaksak onu seçmek için GÖZAT butonuna tıklayalım. Ben C:\wamp\www" de yer alan "kitapsatisevi" adlı klasörü seçeceğim.


2- Sonraki adımda hemen yan taraftaki diğer GÖZAT butonundan da hangi klasörle senkronizasyon sağlayacaksak o klasörü seçelim. Ben "D:\projelerim" klasörünü seçeceğim.

Not: Projelerim klasörünün içinde "kitapsatisevi" diye bir klasör oluşmayacak, doğrudan projelerim klasörünün içine kitapsatisevi adlı klasörün içinde neler varsa onlar eklenecek, ve senkronizasyon (bir yerde değişiklik oldu mu diğer taraf da değişecek) sağlanacak.

3-Karşılaştırma ayarından karşılaştıma tipini seçelim.

4- Dosyalar birbirinden farklı mı değil mi diye "tarih ve saate göre", "içeriğe göre", "boyuta göre" bakabiliriz. Ben tarih ve Saati seçiyorum, iki klasör arasındaki aynı dosyalardan farklı saat ve tarihli olanı varsa bunları eşitleyecek sadece.


5- Tamam dedikten sonra Karşılaştır basın . Eğer benimki gibi projelerim klasörünüzün içinde kaynak klasörden (kitapsatisevi) hiçbir dosya yoksa sağ taraftaki gibi her dosyanın karşısında yeşil ok çıkacak. Bu da karşılaştırdım hepsini eşitlemem gerek anlamı taşıyor.


6- Daha sonra Eşitle Düğmesine tıklayın.


7- Eşitleme Ekranı


8-Eşitleme sonucu ve istatisliği


9- Eşitleme tamamlandı. Sonucu görmek için klasörlerimize bakıyoruz.


FreeFileSync Programının genel hatlarıyla anlatımı bu kadar. Sizlerde artık Klasörlerinizi rahatlıkla eşitleyebilir, tüm dosyaları kopyala yapıştır yapmak yerine sadece farklı dosyaları bulup onları eşitleme fırsatı sağlayan FreeFileSync yi kullanarak zamandan tasarruf edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder