27 Nisan 2019 Cumartesi

Scratch 3.0 (Kurulum)

Scratch 3.0 sürümü Scratch'ın resmi web sitesinden kullanıcı adı ve şifre oluşturulup giriş yapılarak kullanılabileceği gibi, çevrimdışı bir şekilde uygulama halinde bilgisayara kurulumu yapılabilmektedir. Uygulama halinde kurulumu için https://scratch.mit.edu/download adresine gidilerek kullanılan işletim sistemine göre indirme gerçekleştirilebilmektedir. İşletim sistemi seçeneği olarak Windows ve MacOS işletim sistemleri bulunmaktadır.

Çevrimiçi olarak kullanmak için:
Son sürüm Scratch 3.0 olduğu için çevrimiçi web adresinde görüntülenen sürüm de uygulama sürümü ile aynı olmaktadır. Kayıt olmak için https://scratch.mit.edu adresine giriş yapılır ve gelen ekranda Scratch'a Katıl butonu tıklanarak kayıt olma ekranı karşımıza gelir.


Hesap oluştururken ilk adım olarak, güvenlik açısından gerçek adımızı kullanmak yerine başka bir isim kullanılması önerilmektedir. Şifrenin de unutulmayacak bir şifre olması gerekmektedir.


İkinci adımda, doğum tarihi, cinsiyet ve yaşanılan ülkenin belirtilmesi istenmektedir.


Üçüncü adımda, bir e-posta adresi istenilerek onay postası gönderilmektedir. Onay yapılmadığı takdirde paylaşım ve yorum yapma özelliği kullanılamamaktadır.

Çevrimdışı olarak kullanmak için:
Windows İşletim Sistemi'ne Kurulum:
Yukarıda belirtilen web sistesine girildiğinde Windows seçilir.


İndirilen .exe dosyası çalıştırılarak kurulum gerçekleştirilmiş olur. Böylece Masaüstü'ne uygulamanın kısayolu gelerek kullanıma hazır olur.


MacOS İşletim Sistemi'ne Kurulum:
Web sitesine girildiğinde MacOS seçilir.


İndirilen .dmg uzantılı dosya açılır. Scratch Desktop uygulamalara taşınarak kullanıma hazır olur.


Kaynak: Scratch

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder